توییتر ویژگی Fleets را برای همیشه حذف خواهد کرد!

اگر توییتری هستید، وقت آن رسیده که خودتان را برای خداحافظی با فلیتها آماده کنید. اگر هم توییتری نیستید که باید بگوییم فلیت درواقع ویژگی بود که ۸ ماه پیش به توییتر اضافه شده بود و کارایی مشابه همان استوریهای معروف اینستاگرام و اسنپچت را داشت. طبیعتا به اندازه اینستاگرام امکان استفاده از فیلترها و ساختن تصاویر بصری مختلف را نداشت و بیشتر برای به اشتراک گذاری توییتها و اخبار مختلف بود.
حالا روز گذشته حساب کاربری رسمی توییتر، اعلام کرده که از تاریخ ۱۲ مرداد ماه، ویژگی فلیتس برای همیشه غیر فعال خواهد شد. در جایگاهی که برای فلیتها در نظر گرفته شده بود نیز تنها کاربران میتوانند اتاقهای Spaces فعال را ببینند. در حین توییت کردن هم بخش دوربین میتواند کاراییهایی مشابه فلیتس داشته باشد تا بتوان عکسهایی با افکتها و ویژگیهای فلیتس، توییت کرد.
اما چرا این شبکه اجتماعی میخواهد Fleets را تعطیل کند؟ دلیل آن واضح است و خود توییتر هم گفته آنطور که انتظار داشت، از این ویژگی استقبال نشده و عملا یک شکست به حساب میآید. الان سالها است که توییتر در تلاش است تا همه کاربران خود را تشویق به فعالیت کند نه اینکه تنها خواننده حسابهای کاربری معروفتر باشند؛ اضافه شدن فلیتس هم در همین راستا بود ولی راهکار موفقی نبوده است.
Ilya Brown، نایب رییس مدیر محصول توییتر، در بیانیهای این زمینه گفته است که:
ما امید داشتیم که فلیتس بتواند به افراد کمک کند تا مشارکت بیشتری در بحثهای توییتر داشته باشند. اما در همین بازهای که فلیتس را برای همه کاربران عرضه کردیم، رشدی که انتظار داشتیم در افزایش مشارکت کاربران در مکالمات توییتری با فلیتس ببینیم را ندیدیم.
کشتن این ویژگی از یک جنبه دیگر هم جالب توجه است که توییتر اخیرا سعی کرده بود با نمایش دادن تبلیغات فول اسکرین در بین فلیتها، درآمدزایی از این روش را «امتحان» کند. درواقع خود این شرکت این تبلیغات را نوعی آزمایش معرفی کرده بود و تنها تبلیغگذاران معدودی هم از آن استفاده کردند. چیزی که مشخص نیست این است که آیا باز هم این تبلیغات فول اسکرین را در محیط اپلیکیشن توییتر خواهیم دید؟
در پایان باید به گفتههای دیگر Ilya Brown هم اشاره کنیم که گفته «اگر هر چندوقت یک بار رویکردهای خود را تغییرندهیم و ویژگیهایمان را کم نکنیم، به اندازه کافی از فرصتهای بزرگ بهره نخواهیم برد». او همچنین در بخشهای پایانی بیانیهاش هم گفته است که توییتر همچنان به دنبال اضافه کردن ویژگیهای جدید برای بالا بردن مشارکت کاربران در این شبکه اجتماعی خواهد بود.